7/01/2016

Nie bądź naiwny!

   Naiwność  to pozostałość z dzieciństwa, która w tamtym momencie naszego życia miała w sobie wiele  uroku. Teraz stała się ona balastem, który sprawia , że obdarzamy nadmiernym zaufaniem osoby,  które tego nie doceniają.











 łatwowierni...


     cierpią bardziej  
 W  rozmowie z drugim człowiekiem często nie bierzemy  pod uwagę tego,że że na niektóre słowa osób przebywających w naszym otoczeniu trzeba  brać poprawkę i nie wszystko traktować serio. Niestety często o tym zapominamy a później się zamartwiamy. 
     Myślą więcej  
Musimy kilkakrotnie myśleć o tym, czy to, co słyszymy jest realne  możliwe do zrealizowania. Bo nie chcemy  by nasz rozmówca mówiąc kolokwialnie wpuścił nas w maliny.
     Nie traktuje się ich poważnie.
 Naiwniakowi możesz powiedzieć wszystko, bo on wobec ludzi ma  dużo empatii i chce żyć w zgodzie ze wszystkimi.Myśli o tym ,że wszyscy ludzie, których spotka na swojej drodze będą fantastyczni i że na świecie nie będzie konfliktów. To  niestety nierealne.

Jeśli masz takiego naiwniaka koło siebie doceniaj go. Bo na to zasługuje.
A ty jak postrzegasz ludzi naiwnych/ łatwowiernych 

13 komentarzy:

  1. Nie bądź naiwny - łatwiej powiedzieć, trudniej zrobić! Negatywna cecha, ale z czasem można nauczyć się jej wyzbywać :D
    nathvalie

    OdpowiedzUsuń
  2. Ludzie czasem za bardzo są łatwowierni a to niestety nic dobrego nie wróży :)
    www.wkrotkichzdaniach.pl - zapraszam do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem na twoim blogu pierwszy raz w życiu i szczerze ci powiem, bardzo mi się spodobał. Pisz dalej takie ciekawe posty jak teraz a na pewno będę tu częściej wpadać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Najwięcej takich spotykam w interencie, np. Facebooku. Czasem aż się za głowę łapię :D Obserwuję.

    OdpowiedzUsuń
  5. Naiwność to straszna cecha, ale pewnie każdemu zdarza się choć raz na jakiś czas okazać się naiwnym. :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety ale ludzie łatwowierni często więcej cierpią niż na to zasługują.
    Trzeba jednak wyzbywać się tej cechy C:

    colorful-dreams9.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety człowiek łatwowierny ma trochę trudniej w życiu. Jest to cecha, która bardzo przeszkadza. Fajnie piszesz. Obserwuję :)
    Anonimoowax - Klik

    OdpowiedzUsuń
  8. Moim zdaniem kazdy czlowiek nie zaleznie od tego czy jest latwowierny, naiwny czy tez nawet ci zaklamani nadal sa ludzmi i maja pozytywy w sobie.. Chociaz u takiej osoby zaklamanej lub falszywej to zawsze jednak trudno je znalezc ale zawsze cos sie znajdzie!
    Nalezy szukac pozytywow w ludziach!

    Versjada

    OdpowiedzUsuń
  9. Każdy z nas jest w jakimś stopniu naiwny. Sądze, że tego się nie da zwalczyć, ale zawsze można starać się być bardziej ostrożnym :)
    Zapraszam-Mój blog
    PS: odpowiadam na obserwacje i komentarze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam bardzo dużo empatii i czasami jestem ciut naiwna, ale mam własny rozum i potrafię dostrzec, co jest prawdziwe, a co nie.
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem tu pierwszy raz, ale mi się podoba,piszesz krótko zwięźle ale wszystkie informacje są przekazane :) Obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw komentarz. Daje on dużą motywację do działania :)